Bryllup for viderekomne – Tjeklisten til det perfekte bryllup

Kategori: Ikke kategoriseret

bryllup

Her er tjeklisten til de vigtigste ting du skal have styr på når du skal giftes. Der findes højst sandsynligt en stor mængde punkter du skal have styr på når du skal giftes, men der er en række ting du bør overveje når du skal giftes. I denne liste vil du opdage nogle du måske ikke havde tænkt på. Hvis du læser denne artikel sidder du måske i den situation at du snart skal giftes, eller du planlægger at bede din bedre halvdel om hendes hånd.

 

Blomster

Her tænker vi ikke på brudebuketten, der selvfølgelig skal være stor og smuk. Vi tænker mere på de blomster I bruger i indretningen der, hvor I holder jeres bryllup. Blomster er symbol på liv og glæde, og derfor er det vigtigt at I har overvejet hvilke og hvor mange blomster i vil have. Tag en snak med den lokale blomsterbutik – de har helt sikkert erfaring med dette og kan hjælpe dig med alt fra udvælgelse til levering.

 

Fotograf

Fotografen er ikke et sted I bør forsøge at spare penge. Mange par, der er blevet gift fortæller at de dårligt husker deres bryllupsdag fordi den går så hurtigt. Derfor bør I investere i en fotograf, der har erfaring med at tage bryllupsbilleder. Denne person ved også, hvilke billeder, der er gode at tage til denne store dag. Aftal på forhånd prisen, og hvis I har nogle specielle ønsker er det altid rart for fotografen at vide dette på forhånd sådan at denne er bedst muligt forberedt.

 

Gæster

Invitér alle! Dette er ofte tendensen når man tager til bryllup. Der er en overflod af mennesker og som oftest kan brudeparret ikke engang nå at tale med alle. Derfor bør du overveje at være kritisk når du inviterer. Behøver du virkelig have samtlige bekendtskaber fra din gamle gymnasium med til dit bryllup? Ofte vil du finde at svaret er nej.  Vælg med omhu når du inviterer – ikke blot får du formentlig en bedre oplevelse; det er også billigere. Vær obs. på at du skal overveje om dine gæster må tage deres børn med. Nogle brudepar er ikke interesserede i at der er andre børn med end dem fra den nærmeste familie, og dette bør du være konsekvent med allerede når du sender invitationer ud.

 

Stedet (erfaring)

Hvor du holder din fest er muligvis den vigtigste beslutning du skal tage. Der er mange faktorer der spiller ind når du vælger din lokation. Du bør aldrig holde dit bryllup hos et sted, der aldrig har holdt noget lignende før. Det er simpelthen for vigtig en dag at lade noget gå galt, og hvis der ikke er styr på alt, er der en reel mulighed for at du bliver skuffet. Hvis vi skal give et eksempel på en lokation, der har lang erfaring samt smukke lokaler og henrivende omgivelser, så vil vi nævne Hotel Scheelsminde i Aalborg. Scheelsminde er et meget fint herregårdshotel, der har lang og uvurderlig erfaring med bryllupsarrangementer. De har blandt andet dedikeret bryllupspersonale, hvormed du er sikker på at den ansvarlige har erfaring med denne type begivenhed og ved hvad der kan gå galt og hvad I kan gøre for at forhindre det. Kig forbi og se hvad de kan gøre for jer.

 

 Overnatningsmuligheder

Medmindre du gerne vil have dine gæster til at tage tidligt hjem, så bør du overveje om du skal undersøge muligheder for overnatning på omkringliggende hoteller. Hvor for eksempel Scheelsminde har mulighed for at lade gæsterne overnatte på hotellet, er det ikke alle lokationer, der giver denne mulighed. Orientér gæster i invitationen om mulighederne for overnatning, og de eventuelt kan kontakte jer. Du kan også selv ringe til nærliggende hoteller og høre for muligheden om overnatning – ofte kan de hjælpe med både overnatning og morgenmad.

 

Maden

Maden er det sidste punkt vi vil inddrage i denne artikel. Sørg for at der er styr på alle fronter her. Er der vegetarer blandt dine gæster, eller er der allergier kokkene skal være opmærksomme på? Fint ud af dette så snart det er muligt sådan at du kan planlægge det med køkkenet og alle kan være sikre på at få hvad de vil have. Husk at aftale om fotografer og assistenter skal have det samme mad som dine almindelige gæster. Det kan hurtigt blive dyrt med 10 yderligere kuverter til diverse assistenter osv.